דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק טוב לא צריך לעלות כסף כלל 

מאת    [ 08/12/2011 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 2584 פעמים ]

שיווק אקטיבי – הדרך לשיווק מוצלח ללא עלויות כספיות- מאמר ראשון בסדרה

מרבית בעלי העסקים הקטנים והבינוניים נוקטים באותה מתכונת של אמצעים שיווקיים:


    • פרסום על כל גווניו:

פרסום באמצעי תקשורת – לרוב בעיתונות מקומית, חלוקת פלאיירים במגוון רחב של שיטות: באמצעות הדואר, הדבקה על מכוניות בקניונים, חלוקה עצמית בתיבות דואר ועוד...חלקם משאיר גם כרטיסי ביקור בכל מיני מקומות הומי אדם.


    • בניית אתר אינטרנט:

חלק גדול מבעלי העסקים בונים אתר אינטרנט פאסיבי וחושבים שיקבלו שפע של לקוחות מהאתר שבנו.


    • שיווק מפה לאוזן:

שוב – חלק גדול מבעלי העסקים נוטים לסמוך על לקוחות שלהם שיעבירו את ההמלצה ללקוחות חדשים ושבאמצעות שיטה זו של שיווק מפה לאוזן, הם יקבלו לקוחות רבים...

האם אמצעי השיווק הנ"ל אכן עובדים? ממש לא !!!

למה?

1)    כל אפיקי השיווק הללו מוגדרים כשיווק פאסיבי – בעל העסק מבצע פעולה כלשהי ומחכה שהלקוחות ייצרו איתו קשר...אין לו שום דרך ליצור קשר יזום עם לקוחותיו הפוטנציאליים. הוא פשוט יושב ומחכה שהם יפנו אליו.

2)    בעל העסק גם מתקשה מאוד לעמוד בעלויות הכרוכות באפיקי השיווק הנ"ל שהרי כדי שהוא יצליח, נדרשת ממנו השקעה ארוכת טווח בפרסום למשל כדי שיכנס ל"תודעה" של לקוחותיו הפוטנציאליים ולרוב בעלי העסקים אין את התקציב הנדרש בתזרים המזומנים שלהם כדי לעמוד בעלויות הגבוהות של אפיקי השיווק הנ"ל ( למעט שיווק מפה לאוזן שאיננו עולה אגורה ).

3)    איך ניתן להגיע לבולטות באפיקי השיווק הנ"ל? העיתון מלא במספר אדיר של פרסומות...תיבת הדואר שלנו מלאה בעשרות פלאיירים. אם נקיש את התחום בו אנחנו עוסקים בגוגל, מן הסתם יעלו עשרות רבות של אתרים מתחרים לפני שהאתר שלנו יעלה.  כיצד ניתן להגיע לבולטות בתנאים שכאלה?

אז – למה בכל זאת מרבית בעלי העסקים פונים לאפיקי השיווק הנ"ל?

1)    זה מה שהם יודעים-אף אחד לא לימד אותם אפיקים אחרים ומוצלחים יותר של שיווק.

2)    הם מסתכלים לצדדים ורואים איך המתחרים שלהם משווקים ועושים "העתק – הדבק".

3)    אפיקים אלה אינם דורשים התמודדות עם מכירה אישית ולכן מאפשרים לבעל העסק לברוח מסיטואציות שבהם יגידו לו – לא ! ( זו היא אחת הבעיות הקשות ביותר בעולם המכירות – כשבעל העסק מקבל תשובה שלילית ולוקח את התשובה הזו ומסיק מכך שהוא איננו טוב במכירות, או שהמוצר או השרות אותו הוא נותן, אינם טובים... חלק גדול מאוד מבעלי העסקים פשוט פוחד מסיטואציות של מכירות שבהם הלקוח שלהם יגיד להם – לא! )...

אז נשאלת השאלה - אם האפיקים הנ"ל פאסיביים, עולים כסף רב ואינם מוצלחים – אז מה כן? באלו כלים שיווקיים מוצלחים ניתן לנקוט כדי להצליח?  על כך במאמר הבא !!!

דניאל פרקש - מומחה לשיווק אקטיבי נייד: 052-8623362




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב